مقصد اوّل در واجبات است بدانکه واجب است در این ایام رمی جمرات ثلت که جمرۀ اولی باشد و جمرۀ وسطی و جمره عقبه به ترتیب پس اگر مخالفت ترتیب کند اعاده کند آنچه را که در غیر مرتّبۀ خود کرده بلی اگر چهار سنگ بر جمره انداختم و آن را ترک نموده و مشغول دیگری شد کفایت می کند در ترتیب و سه سنگرا بعد از آن میزند اگر چه احوط(1) در اینجا نیز اعاده است و واجبات رمی همان است که درمناسک منی مذکور شد و کسی که فراموش کند آنها را بر می گردد از مکّه به جهت آنها و اگر متذکّر نشد تا بعد از خروج قضا می کند در سال آینده به خود یا نایب و کسی که مریض باشد و مأیوس باشد ازتمکّن در وقت خود به عوض او رمی می کند و اگر صحیح شد اعاده لازم نیست اگر چه احوط است در صورت عروض قدرت در وقت و اگر بشود مریض سنگ را به دست بگیرد که دیگری بیندازد او را و اگر کسی عمداً ترک رمی کند حجّ او فاسد نمی شود علی الاشهر الاقوی و بعضی فرموده اند که احوط قضاء حجّ است در سال دیگر و بدان که جایز نیست که در شب رمی کند از برای روز گذشته یا از برای روز آینده مگر کسی که عذر داشته باشد که در روز رمی ممکن نشود پس شب آن روز می کند و اگر کسی فراموش کند رمی را تا روز ديگر اوّل قضای رمی سابق را می کند بعد از آن واجب آن روز را به جا می آورد
……………………………………………………………………………………..
1- ترک نشود در صورتیکه عمداً مخالفت ترتیب نموده باشد ح طبا مدّظله.